powered by

  • Design

User Experience Design

#ux #Testing #prototype

Tools:

Figma, pen & papier

In deze module leren we designen voor de eindgebruiker. We bekijken verschillende technieken om een product te maken dat precies op maat van de doelgroep is. Het eerste onderdeel in onze workflow is research. Nadat we een onderzoek gedaan hebben, gaan we met deze kennis aan de slag om een eerste prototype te maken. Een eerste prototype kan op papier gebeuren. Heel snel gaan we met Figma aan de slag. Figma is gemaakt voor ontwerpers en het is de snelste manier om gebruikerservaringen te ontwerpen, te prototypen en te delen of het nu gaat over websites of mobiele apps of over spraakinteracties.

Uiteindelijk testen we of alles op een logische plaats staat, of gebruikers onze app of website goed kunnen gebruiken en hoe we de eerste stappen naar een afgewerkt design kunnen zetten. In deze eerste design module ga je ook zorgen dat je je basisbouwstenen voor webdevelopment beheerst: HTML en CSS leer je zelfstandig met behulp van blended learning.

Patterns, usability heuristics, design thinking en Gestalt theorie komen aan bod in de uitlegsessies. Elke editie nodigen we professionals uit om hun expertise op het gebied van User Experience te delen. Zo kwamen bijvoorbeeld al knappe casussen van Skinn Branding Agency uitgebreid aan bod.

In de werkcolleges oefenen we de verschillende aspecten van de workflow. De verschillende challenges maken het uitdagend om je te verdiepen in User Experience.